Tämä on yleinen ilmoitus. Sivuston ilmoitukset näkyvät sivuston jokaisella sivulla. Voit muokata sivuston ilmoituksia sivuston ohjausnäkymän kohdasta Ulkoasu > Mukauta > Ilmoitukset.

Chat- ja Chatbot-palvelut

Helsinki Chat -lisäosan avulla voi lisätä chat- tai chatbot-palvelun sivustolle.

Verkkosivuille lisättävät kaupungin chat-palvelut

Kaupungin verkkosivustoille voi lisätä chatin tai chatbotin eri palveluntarjoajilta (Genesys, Watson, Telia ACE).

Esimerkkejä sivustoista, joilla on chat- tai chatbot-palvelu käytössä:

Chatin lisääminen sivustolle

Asenna sivustolle Helsinki Chat -lisäosa WordPress-portaalin kautta, mikäli lisäosa ei näy sivuston ohjausnäkymän Lisäosat-välilehdellä. Lisäosan asennuksen jälkeen ota lisäosa käyttöön sivustolla.

Lisäosan asetukset ovat sivuston ohjausnäkymän Chat -välilehdellä.

Ennen chatin lisäämistä sivustolle pyydä chat-palveluntarjoajalta upotettavan chatin tiedot tai vaihtoehtoisesti chatin koko upotuskoodi.

Näin lisäät chat-palvelun sivustolle

  1. Valitse lisättävä chat-palvelu seuraavista vaihtoehdoista: Genesys, Genesys+Watson tai Telia ACE
  2. Määrittele chat-palvelun näkyvyys sivuston sivuilla valitsemalla seuraavista vaihtoehdoista: Näytä kaikilla sivuilla tai Näytä valituilla sivuilla
  3. Täytä chat-palvelun vaadittavat parametrit. Pyydä tarvittavat tiedot chat-palveluntuottajalta.
  4. Testaa chat-palvelun toimivuus. Chat-leijuke ja avattu chat-keskustelu sijoittuvat sivun oikeaan alakulmaan.
chat-lisäosan asetukset
Kuvakaappaus Helsinki Chat -lisäosan asetuksista. Kuvassa näkyy Genesys+Watson chatbot-palvelun lisääminen sivuston valituille sivuille (valittuna sivuna Chat -ja Chatbot-palvelut). Genesys+Watson chatbot-palvelun asetuksiin tulee lisätä seuraavat parametrit: hostname, engagementId, tenantId ja assistantId.

Pyydä tarvittaessa apua lisäosan asennukseen ja chat-palvelun lisäämiseen sivustolle palvelupyyntölomakkeella WordPres-portaalin kautta.

Usein kysytyt kysymykset